כל התשובות לשאלה החשובה בפנים >>
אם העסק שלך עדיין לא ב–TikTok, השאלה הגדולה ביותר שלך היא ללא ספק: האם הוא צריך להיות? יש לנו את כל המידע שאתם צריכים כדי להחליט.
יש שאלה אחת ששואלים אותנו כל הזמן: האם העסק שלי צריך להיות ב-TikTok?
התשובה הקצרה לשאלה זו היא "כן". אבל לא תמיד כך הדבר!
לקבלת תשובה מפורטת הרבה יותר, המשיכו לקרוא.
הנה כמה שאלות שתשאלו את עצמכם לפני שאתם מחליטים להצטרף לאפליקציה שכבשה את העולם
אתם כנראה כבר מנהלים כמה פלטפורמות ברשתות החברתית עבור המותגים שלכם. אפליקציות חדשות צצות כל הזמן, אז מה כל כך מיוחד ב-טיקטוק? די הרבה למעשה, אבל נגיע לזה מאוחר יותר.
ראשית, הסתכלו על השאלות שהרכבנו כדי לעזור לכם להעריך את האפליקציה ולהחליט אם כדאי לכם לנסות להצטרף למליוני הגולשים שכבר שם
1. האם קהל היעד שלי שם?
בצעו את המחקר שלכם על ידי הרשמה לחשבון טיקטוק אישי ושימו לב מי משתמש בפלטפורמה וכיצד. בנוסף, שימו לב למי פעיל בתעשייה בכלל או בתעשייה שלכם בפרט ובדקו אם המתחרים שלכם נמצאים שם. זה שהם כן לא אומר שאתם צריכים להיות, כמובן, אבל זה יכול להיות משהו שכדאי לבדוק.
2. האם המותג שלי יכול לתת ערך מוסף לקהל שלו בטיקטוק?
לאחר שהחלטתם שהקהל של המותג נמצא בפלטפורמה, אתם צריכים להבין אם אתם יכולים לתת לו משהו שהוא רוצה או צריך. טיקטוק היא לא כמו פלטפורמות אחרות – אתם לא תצליחו בכך שתהיו גלויים לקידום מכירות או צליל תאגידי. חשבו על התוכן שעובד הכי טוב באפליקציה, ואז שקלו אם זה משהו שאתם יכולים לספק.
3. האם הזמן והמשאבים שתשקיעו שווים את זה?
לא משנה מה אתם מפרסמים או מי אחראי לפרסום זה, יש עלות במונחים של זמן, כסף ומשאבים אחרים. בעוד שמשתמשי טיקטוק מעדיפים תוכן אותנטי עם ייצור נמוך, עדיין יש השקעה בביצוע סרטונים חכמים ומעניינים. חשבו אילו משאבים תצטרכו להשקיע בערוץ החדש הזה ואם יש לכם את המוחות הנכונים במשרד שיוכלו לעשות זאת.
4. האם אנחנו יכולים לעשות בטיקטוק דברים שונים מיתר הפלטפורמות שלנו?
טיקטוק מספקת הזדמנות לעשות משהו חדש שיכול לשמח את הקהל שלכם. הדברים שעובדים באופן הטוב ביותר הם סרטונים אנכיים קצרים עם טון שונה מאוד מפלטפורמות אחרות.
האם יש הזדמנות עבורכם לעשות משהו שונה עם הטון וסגנון של המותג שלכם? בהחלט. אבל גם שאלו את עצמכם אם משהו חדש שכזה יהווה ערך מוסף עבור המותג שלכם.
5. האם טיקטוק וההזדמנויות שהיא מייצרת עומדת בכנה אחד עם המטרות שלי ברשתות החברתיות?
המטרות שלכם הן הלב של אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם, והבחירות שלכם ברשתות החברתיות צריכות לשרת אותן. אולי שמעתם שטיקטוק זו אפליקציה מדהימה בשל הטווח האורגני שלה. אבל זה לא הכל. זה גם ערוץ נהדר שתומך בשלב ההתחשבות של מסע הקונה, מעודד המרות ובונה נאמנות לקוחות.
האם החוזקות הגדולות ביותר של טיקטוק תואמות את מה שאתם מנסים להשיג באסטרטגיית המדיה החברתית שלכם?
ההזדמנות של טיקטוק
עבור משווקים בסושיאל, טיקטוק הופכת להיות יותר ויותר קשה להתעלמות. זו הייתה האפליקציה שהורדה הכי הרבה בשנת 2021 עם 656 מיליון הורדות (יותר מ-100 מיליון יותר מהיריבה הקרובה שלה, אינסטגרם), מה שהביא את הסכום הכולל ליותר מ-2 מיליארד הורדות ברחבי העולם. בניגוד לאמונה הרווחת, האפליקציה היא לא רק עבור דור ה Z, כלומר משווקים יכולים להגיע לקבוצות גיל אחרות בפלטפורמה זו. לדוגמא: משתמשי טיקטוק האמריקאים בגילאי 35 עד 54 גדלו יותר מפי שלושה משנה לשנה.
טעות נפוצה נוספת היא שמותגים אינם שייכים לטיקטוק. זו דווקא הזדמנות ענקית למותגים וארגונים מכל הצורות והגדלים. עם השקת פיצ'ר הקניות בתוך האפליקציה, זה הפך מתאים עוד יותר למותגים המחפשים להתחבר ישירות ללקוחות. – 70% מהטיקטוקרים אומרים שהם גילו מוצרים ומותגים חדשים בפלטפורמה שמתאימים לאורח החיים שלהם וכמעט מחצית ממשתמשי האפליקציה אומרים כי קנו משהו שראו באפליקציה.
האפליקציה גם לא מיועדת רק למותגי צריכה: 13.9% ממקבלי ההחלטות B2B המשתמשים בסושיאל לצורך עבודה, אומרים שטיקטוק משפיעה על החלטות הרכישה שלהם. למרות שזו אולי לא הפלטפורמה הברורה ביותר להמרות מכירות ישירות B2B, טיקטוק מספקת מרחב נהדר לבניית אמון ונאמנות במותג:
למשתמשי טיקטוק יש סיכוי גבוה פי 2.4 ממשתמשי פלטפורמה אחרים ליצור פוסט ולתייג מותג לאחר קניית מוצר
93% ממשתמשי טיקטוק ביצעו פעולה כלשהי לאחר צפייה בסרטון
38% ממשתמשי טיקטוק אמרו שמותג מרגיש אותנטי כשהוא מלמד אותם משהו
ארגונים לא צפויים שמפציצים בטיקטוק
כדי להדגים שמותגים וארגונים מכל הסוגים יכולים למצוא בית בטיקטוק, ריכזנו רשימה של חשבונות TikTok שעושים רעש במקומות בלתי צפויים (לכאורה)-
עיריות והנהלות מקומיות
ארגונים המנוהלים על ידי עיריות מקומיות כמו ספריות, בתי ספר, מכבי אש, פארקים וספקי תחבורה עלולים לפקפק בכך שטיקטוק היא פלטפורמה שבה הם יכולים להשפיע, אבל ישנן דוגמאות רבות לארגוני שלטון מקומי שעושים בדיוק את זה.
ספריית מחוז Fowlerville, הממוקמת במחוז ליווינגסטון, מישיגן, הצטרפה לטיקטוק במאי 2021 ובנתה קהל לקוחות מוצק של 101.3K עוקבים. זה בולט מכיוון שהכפר מונה רק 2,886 תושבים!
החשבון של הספרייה כולל סרטונים של הצוות האדיב שלה בודק ספרים, משתעשע עם טרנדים ומקדם הכלה וצדק חברתי באמצעות אהבתם לספרים. לצפייה בפרופיל לחצו >> https://www.tiktok.com/@fowlervillelibrary?referer_url=blog.hootsuite.com%2Fshould-my-business-be-on-tiktok%2F&refer=embed&embed_source=70805737%2C70805737%2C70805737%2C120009725%2C120008483%3Bnull%3Bembed_masking&referer_video_id=7038685661611920686
מכבי האש מהסניף Sioux Falls Fire Rescue הממוקם בדרום דקוטה הצטרף לאפליקציה בפברואר 2020 וצבר קהל עוקבים מדהים של 184.8K עם הסרטונים המצחיקים והאותנטיים שלו הכוללים את הצוות, הקמעות ורצועות האודיו הפופולריות שלהם.
הסרטון הזה לבדו גרף מעל 3.4 מליון צפיות ו 8,000 תגובות- https://www.tiktok.com/@siouxfallsfirerescue/video/6902884814123240709?is_from_webapp=v1&item_id=6902884814123240709&sa=D&source=docs&usg=AOvVaw3kFo5TP-jS6kr8ndGpbrNq&ust=1656349274002205
שירותים פיננסיים
לסרטוני טיקטוק המשתמשים בהאשטאג #Finance יש 6.6 מיליארד צפיות, מה שאומר שיש קהל עצום לשירותים פיננסיים בפלטפורמה.
ל-Revolut, הבנק הדיגיטלי שכבש את בריטניה ואירופה בסערה, יש למעלה מ-55.5K עוקבים בטיקטוק. הם מגיבים במהירות לטרנדים של טיקטוק ומקבלים המון מעורבות מהגולשים. חלק מהסרטונים שלהם זכו למיליוני צפיות! לצפייה בעמוד שלהם לחצו:
אבל לא רק בנקים דיגיטליים וחברות פינטק מוצאים הצלחה בטיקטוק. בנקים מסורתיים גם מתחברים לקהלים שונים באמצעות מגוון אסטרטגיות שונות. ה-Royal Bank of Scotland משתף פעולה עם משפיעני טיקטוק כדי ליצור תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) במגוון נושאים הקשורים לכסף, כולל טיפים לחיסכון בכסף לסטודנטים, עצות לרכישת הבית הראשון שלכם ודרכים להימנע מהונאות פיננסיות.
אסטרטגיית התוכן של הבנק מציגה ביצועים טובים מאוד, כאשר חלק מהסרטונים זוכים ליותר מ-2 מיליון צפיות.
לצפייה בעמוד הבנק לחצו:
ביטוח
State Farm מספקת את כל ההוכחות שאתם צריכים לכך שמותגי ביטוח שייכים לטיקטוק. המותג החייה דמות אהובה – ג'ייק מ-State Farm – מפרסומת ידועה בטלוויזיה משנת 2011 ובנה לו בית בטיקטוק. ג'ייק ממהר לקפוץ על כל הטרנדים האחרונים של האפליקציה והוא עקבי בהתייחסות לפרסומת המקורית שהפכה אותו למפורסם. (למשל, תגובתו כשנשאל מה הוא לובש: "אה, חאקי"?)
625.9K העוקבים בטיקטוק של הדמות המחודשת וסטטיסטיקות המעורבות המדהימות, מדגימים כיצד אפילו מותגים מתעשיות שמרניות ומשעממות כמו ביטוח יכולים למצוא הצלחה עצומה בפלטפורמה.
טכנולוגיה
Intuit Quickbooks הצטרפה לטיקטוק בנובמבר 2021 וכבר צברה 77.7K עוקבים באמצעות האסטרטגיה החכמה שלה הכוללת תוכן מבעלי העסקים הקטנים המסתמכים על Quickbooks לניהול החברות שלהם. לצפייה בעמוד לחצו: https://www.tiktok.com/@quickbooks?referer_url=blog.hootsuite.com%2Fshould-my-business-be-on-tiktok%2F&refer=embed&embed_source=70805737%2C70805737%2C70805737%2C120009725%2C120008483%3Bnull%3Bembed_name&referer_video_id=7087982582343666949
רופאי שיניים
כן, אפילו רופאי שיניים יכולים למצוא את מקומם באפליקציה. רופא השיניים המזמר מביא הומור לתחומו וצבר כתוצאה מכך 219.7K עוקבים. עם משחקי מילים דנטליים, השירים המצחיקים ותנועות הריקוד שלו, הסרטונים של רופא השיניים המזמר הופכים באופן קבוע לוויראליים ומעלים חיוכים למאות אלפי אנשים בטיקטוק. לצפייה בעמוד לחצו: https://www.tiktok.com/@dentistsinging?referer_url=blog.hootsuite.com%2Fshould-my-business-be-on-tiktok%2F&refer=embed&embed_source=70805737%2C70805737%2C70805737%2C120009725%2C120008483%3Bnull%3Bembed_name&referer_video_id=7018620698708937989
אז איך כדאי להתחיל באפליקציה שכבשה את העולם
בשלב זה, אני מקווה שהשתכנעת בערך המוסף של אפליקציית טיקטוק, ואיך היא יכולה להוסיף לאסטרטגיית המדיה החברתית של המותג שלך. לא משנה אם אתם המותג הקמעונאי החדש והחם ביותר או ספרייה מקומית בעיירה קטנה, אתם יכול למצוא בית בטיקטוק.
הנה איך כדאי לכם להתחיל:
- הורד את האפליקציה ותפוס את המושכות
אם עדיין לא עשיתם זאת, הורידו את אפליקציית טיקטוק ואבטחו את המותג שלכם.
- כתבו את הביו שלכם
כתבו ביוגרפיה חכמה (בדקו את הביוגרפיה של עמיתיכם לקבלת השראה) והוסיפו קישור לאתר שלכם. הקפד להוסיף UTM לקישור שלך אם אתה רוצה לעקוב אחר התנועה ששולח טיקטוק לאתר שלך.
- קבל טיפים על כללי התנהגות של טיקטוק
אם אתה זקוק לעזרה על מנת להבין כיצד לנווט בין האלמנטים הקשים להגדרה של האפליקציה, שים את ידך על מדריך התרבות של טיקטוק של Hootsuite. לקרוא אותו זה כמו לשבת ליד חבר שיסביר הכל בשפה פשוטה. אנו מבטיחים שזה יביא אתכם לתוצאות מהירות ואיכותיות במיוחד!
- תצפו, תקשיבו ותלמדו
עקבו אחר תחומי העניין שלכם בפלטפורמה וצפו בתוכן של המתחרים שלכם, אנשים מהתעשייה ויוצרים כדי לראות מה הם מפרסמים ואיך הם מתקשרים עם הקהל שלהם.
5.הגיבו על סרטונים של מותגים שונים
אזור התגובות על סרטוני הטיקטוק, הוא מקום נהדר ללמוד איך לדבר בשפת טיקטוק. כשהשקנו את המותג שלנו בפלטפורמה, גילינו שהערה יזומה על פוסטים של מותגים אחרים הביאה המון תנועה לחשבון שלנו.
- נסו להכין סרטון מהיר
חשבו על מערכון מצחיק על התעשייה שבה אתם נמצאים, נסו מהלך ריקוד או שתפו בפריצת חיים. חשוב לומר- הסרטונים לא צריכים להיות איכותיים, 65% ממשתמשי טיקטוק מסכימים שסרטונים בעלי מראה מקצועי של מותגים מרגישים לא במקום או מוזרים (מחקר קהילה גלובלית וביטוי עצמי של מדעי השיווק 2021).
ניתן לראות לפי הדוגמאות למעלה כי התוכן עובד טוב יותר ככל שהוא יותר אותנטי.
- חבר אותו לפלטפורמת ניהול המדיה החברתית המועדפת עליך (אנחנו ממליצים על Hootsuite)
טיקטוק נמצאים כעת ב-Hootsuite! התחברו ונהלו את טיקטוק לצד כל שאר תוכן הרשתות החברתיות שלכם.
תזמנו את הסרטונים שלכם, קבלו זמני פרסום מומלצים, צור קשרים עם העוקבים שלכם ומדדו את התוצאות שלכם – הכל מאזור מרכזי אחד באתר.
לכל הפרטים אודות Hootsiute לחצו כאן >> https://www.hootsuite.com/tiktok
קרדיט: https://blog.hootsuite.com/should-my-business-be-on-tiktok/
המאמר עזר לכם? רוצים להוסיף משהו? שתפו אותנו בתגובות