הנעה לפעולה

גלו מהם האלגוריתמים של הרשתות החברתיות השונות וכיצד תוכלו לנווט באופן מיטבי בכל אחת מהן כדי להבטיח שהתוכן שלכם יגיע לכמה שיותר אנשים.

אלגוריתמים של רשתות חברתיות הם עמוד השדרה של כל הרשתות החברתיות. הם קיימים כדי למיין את הנפח העצום של התוכן שמתפרסם מדי יום ולהראות לכל משתמש את התוכן שהוא צפוי להתעניין בו.

זה אף פעם לא רעיון טוב לנסות לעבוד על האלגוריתם ברשתות החברתיות, אבל הבנת הסימנים והדירוגים החשובים ביותר, יכולה לתת לכם יתרון אסטרטגי על פני המתחרים שלכם.
במאמר הבא נסקור את הסימנים והדירוגים החשובים ביותר של כל פלטפורמה מרכזית, וניתן וטיפים של מומחים כיצד לגרום לפוסטים המפורסמים ברשתות החברתיות של העסק שלכם לבלוט – לא רק למשתמשים, אלא גם לאלגוריתמים שברשתות החברתיות.

אז מה זה אלגוריתם של רשתות חברתיות?

אלגוריתם של רשת חברתית משמעו קבוצה של כללים ואותות המדרגים באופן אוטומטי תוכן בפלטפורמה חברתית על סמך הסבירות שכל משתמש במדיה החברתית יאהב את מה שהוא רואה וייצור מעורבות כלשהי עם התוכן.

אלגוריתמים הם הסיבה לכך ששני משתמשים לא יראו בדיוק את אותו תוכן חברתי, גם אם הם עוקבים אחר כל אותם החשבונות.

איך אלגוריתמים של רשתות חברתיות עובדות?

יש סיבה לכך שעדכון המשתמש הראשי של טיקטוק נקרא "For you". זה תוכן שנבחר במיוחד עבורך, בהתבסס על האופן שבו יצרת אינטראקציה עם האפליקציה בעבר.

אבל, כמובן, אין אדם שיושב מאחורי שולחן ומערבב תוכן לתוך הפיד של כל משתמש בטיקטוק. (למרות שזה נשמע מדהים). במקום זאת, ההמלצות הללו נעשות על ידי אלגוריתמים.

האלגוריתם של כל פלטפורמת מדיה חברתית שונה, אבל כולם מבוססים על למידת מכונה ומערכת של גורמים הנקראים אותות דירוג. וזה בדיוק מה כמו מה שזה נשמע: אותות המשמשים לדירוג הערך של כל פיסת תוכן בודדת עבור כל משתמש בנפרד.

אותות הדירוג הם אינדיבידואליים מכיוון שהם לרוב מבוססים על האינטראקציות הקודמות שלך עם האפליקציה.

דוגמאות לאלגוריתמים של רשתות חברתיות

כדי להראות אלגוריתמים בפעולה, הנה כמה דוגמאות לאופן שבו הם פועלים בעדכוני הרשתות החברתיות של אדם פרטי-

פייסבוק מראה לו באופן קבוע סרטונים שנכללים בקטגוריה שהוא מכנה "חיה עצובה הופכת לשמחה". אישה מאמצת דבורה ללא כנפיים. סוס שנתקע בקרח נחלץ על ידי כמה בחורים עם טנדר. שוטר מציל תינוקות ברווזים שנתקעו בביוב. הבנתם את הרעיון…

מקור: https://www.facebook.com/thedodosite

אותו בחור מספר שהוא מעולם לא אהב או עקב אחר חשבון שדומה לסרטונים האלה, אבל בכל פעם שאחד מופיע כסרטון מוצע בפיד שלו, הוא צופה בו עד הסוף. לעתים קרובות הוא גם בוחר לשתף אותם דרך Messenger עם אחותו. אותה ההתנהגות אומרת לפייסבוק שהוא בעצם רוצה יותר מהתוכן הזה – והם לגמרי צודקים!

אלגוריתם האינסטגרם, לעומת זאת, מגיש לו זרם בלתי פוסק של עיצוב הבית וצמחי בית בסגנון וינטג'/בוהו.

מקור: https://www.instagram.com/p/CkI_1hgMAAG/

במקרה זה, הבחור עקב אחר כמה חשבונות דומים, על סמך פוסטים מוצעים. הסימן הזה אומר לאלגוריתם להביא אפילו יותר מאותו סוג תוכן בפיד שלו.

לפעמים אינסטגרם אפילו מספרת לכם למה היא מציעה לך פוסט ספציפי- זה יכול להיות על סמך משהו שאהבת, עקבת אחריו או צפית בו.

כמו שניתן לראות כאן:

מקור: https://www.instagram.com/p/CkJeZP5Md2v/

עד כה, ראינו כיצד האלגוריתמים מושפעים מהתנהגות המשתמש. בסעיפים הבאים, נדבר על האופן שבו יוצרי תוכן יכולים "לתקשר" עם האלגוריתמים המפעילים את המדיה החברתית (ולעזור לאלגוריתמים להציג את התוכן שלהם ליותר משתמשים).

סיימנו להסביר על כל רשת חברתית והאלגוריתם המפעיל אותה

עכשיו כשאתם יודעים מה הם אלגוריתמים של מדיה חברתית וכיצד הם עובדים, בואו נסתכל על כמה מאותות דירוג ספציפיים עבור כל פלטפורמה חברתית.

לעולם לא נוכל לדעת את כל הפרטים על האלגוריתם של הפלטפורמה – זה המתכון הסודי שלהם. אבל אנחנו כן יודעים מספיק כדי לבצע כמה התאמות משמעותיות באסטרטגיית התוכן שלכם כדי שהאלגוריתמים יעבדו בשבילכם, ולא נגדכם.

להלן אותות הדירוג הידועים החשובים ביותר עבור כל פלטפורמה חברתית:

1. האלגוריתם של אינסטגרם:

-מערכות יחסים חשובות. סביר יותר שתראה תוכן מאנשים שאתה עוקב אחריהם, שולח הודעות איתם או מתקשר איתם באופן כזה או אחר. עבור מותגים, זה אומר שחשוב לעודד ולהגיב למעורבות עוקבים בעמוד שלכם.

תחומי עניין שולטים. זו הסיבה שאותו בחור מקבל את כל תכני עיצוב הבית וצמחים.

-רלוונטיות חשובה. תכנים רלוונטים וטרנדים תמיד יקפצו.

-פופולריות תמיד תופיע. רמת ומהירות האינטראקציה שלכם עם פוסט, ורמת המעורבות עם חשבון באופן כללי, מראים על פופולריות – מה שיכול לעזור לתוכן לנחות בדף Explore.

-למרות שהאותות הללו נראים די פשוטים, אינסטגרם ידועה בעדכונים תכופים של האלגוריתם. אבל יש שיטה לסדר את כל הבלאגן שנוצר מכך.

איילין קוווק, מתאמת השיווק החברתי של Hootsuite אמרה: "האלגוריתם של אינסטגרם תמיד משתנה וזו בעיה קשה שכל אנשי השיווק והפרסום בסושיאל מקווים לפתור. ראש חברת אינסטגרם – אדם מוסרי, אמר בעצמו שהפלטפורמה שמה את הפוקוס המרכזי שלה על וידאו, אז אם ראית עלייה בצפיות שלכם ב-Reels לאחרונה, אולי זו הסיבה! אנו ממליצים להתעדכן בעדכוני הווידאו השבועיים של אדם כדי להתעדכן בתכונות חדשות ורמזים למה שהאלגוריתם באינסטגרם מעדיף".

2. האלגוריתם של טיקטוק:

-אינטראקציות קודמות. זה כולל חשבונות שעוקבים אחריהם גם בלי לעקוב או תוכן שעשית איתו מעורבות או שסימנתם כלא מעניין.

-התנהגות בכרטיסיית "Discover". גורם זה מנתח מאפייני תוכן כמו כיתובים, צלילים, אפקטים ונושאים מגמתיים.

-מיקום ושפה. תוכן מהארץ שלך או בשפה שלך עשוי להיות מועדף.

-טרנדים. שימוש בצלילים ואפקטים מגמתיים יכול לעזור להפוך את התוכן שלכם לגלוי יותר.

-סרטוני טיקטוק צריכים להרגיש כמו טיקטוק. השתמשו בתכונות מקוריות כמו אפקטים, צלילים וטיפולי טקסט.

ספירת העוקבים לא משנה. ההבחנה האמיתית של האפליקציה היא שספירת העוקבים אינה אות דירוג.

חשוב במיוחד להבין את האלגוריתם של טיקטוק מכיוון שבניגוד לרוב הפלטפורמות החברתיות, טיקטוק נועדה להציג תוכן חדש במקום להציג תוכן מאנשים שאתה כבר עוקב אחריהם.

"דרך טובה לגלות האם האלגוריתם של טיקטוק מעדיף את התוכן שלך על פני אחרים היא לבדוק את אחוז המשתמשים שראו את הסרטונים שלך בדף For You שלהם", אומרת איילין, שמנהלת את חשבון הטיקטוק של Hootsuite. "מספר גבוה אומר שהאלגוריתם עוזר לך להתגלות על ידי קהל רחב יותר על ידי מיקום הסרטונים שלך במסך הבית שלהם."

3. האלגוריתם של פייסבוק:

-קשרים בפייסבוק. הפיד שלך יתמלא בעיקר בתוכן מאנשים ודפים שאתה עוקב אחריהם ושומר איתם על אינטראקציה.

-סוג תוכן. משתמשים שצופים בסרטונים מקבלים יותר סרטונים. משתמשים המקיימים אינטראקציה עם תמונות מקבלים יותר תמונות, וכן הלאה.

-רמת מעורבות. סבירות גבוהה יותר שפוסטים פופולריים, עם הרבה מעורבות, יקבלו אקסטרה בוסט על ידי האלגוריתם – במיוחד אם המעורבות הזו היא מאנשים שכבר קיימת איתם אינטראקציה.

-איכות התוכן. פייסבוק מתארת את הקטגוריה הכללית הזו של אותות דירוג במונחים כמו "משמעותי", "אינפורמטיבי", "מדויק" ו"אותנטי".

4. האלגוריתם של יוטיוב:

-ביצועי וידאו. סרטונים פופולריים מקבלים יותר אהבת אלגוריתמים. זה נמדד באמצעות מדדים כמו משך צפייה, לייקים, סימוני 'לא אהבתי' ושיעור קליקים.

-היסטוריית צפייה. YouTube ממליץ על תוכן דומה למה שהצופים כבר צפו בעבר.

-קונטקסט. סביר להניח שסרטונים אהובים או סרטונים הקשורים אחד לשני ונצפו אחד אחרי השני יופיעו ב "סרטונים מוצעים".

כמו טיקטוק, יוטיוב עוסק פחות במי אתה עוקב ויותר על מה שהאלגוריתם משרת עבורך לצפייה. נכון לשנת 2018, 70% מזמן הצפייה ביוטיוב התבסס על המלצות אלגוריתמים, ונכון לשנת 2022, דף הבית והסרטונים המוצעים הם מקורות התנועה המובילים של רוב הערוצים.

5. האלגוריתם של לינקדאין:

-איכות הפוסט. האלגוריתם של לינקדאין עושה מיון ראשוני כדי לסמן תוכן כדואר זבל, באיכות נמוכה או באיכות גבוהה. ברור לכם כמובן לאן כדאי לכם לכוון.

-מעורבות מוקדמת. האלגוריתם של לינקדאין משתמש במעורבות מוקדמת כמבחן איכות משני לפני שדוחף את התוכן החוצה.

-קשרים בלינקדאין. קשרים קרובים יותר רואים יותר מהתוכן שלך, בעוד שהדפים, הקבוצות וההאשטגים שאנשים עוקבים אחריהם משמשים כדי לקבוע את כמות העניין הסבירה שלהם בנושא.

6. האלגוריתם של טוויטר:

-אינטראקציות של משתמשים. כפי שמגדירה זאת טוויטר, "חשבונות שאתה מתקשר איתם לעתים קרובות, ציוצים שאתה עוסק בהם ועוד הרבה יותר."

-התרחשות לאחרונה. זה משפיע במיוחד על מה שמופיע בנושאים פופולריים או דברים רלוונטיים שקורים כרגע.

-מקום. משפיעים גם על מה שתראו בטרנדים.

-פופולריות נוכחית. כמה מעורבות ופעילות מתרחשת הקשורה לנושא/טרנד/ציוץ זה כרגע, במיוחד מאנשים ברשת שלך.

7. האלגוריתם של פינטרסט:

-איכות הדף ובעלותו. פינטרסט שופטת את איכות הדף על סמך הפופולריות של Pins המקשרים אליו, ומעניקה עדיפות לתוכן מבעל העמוד.

-רמות מעורבות. מוערך הן עבור PIns בודדים והן עבור החשבון של מי שעשה את ה Pin.

איך לעבוד כדי שהאלגוריתמים של הרשתות החברתיות יעבדו עבורך ולא להיפך

כעת אתם יודעים מדוע קיימים אלגוריתמים של מדיה חברתית וכיצד הם משתנים בין הפלטפורמות. הנה כמה טיפים כלליים כדי להצליח לעבוד עם אלגוריתמים של מדיה חברתית באופן כללי:

1. פרסמו תוכן רלוונטי ואיכותי

רלוונטיות ואיכות התוכן הם אותות דירוג עבור כל האלגוריתמים החברתיים. הסיבה לכך היא שכל המטרה של האלגוריתמים במדיה החברתית היא להציג לאנשים תוכן שהם צפויים להתעניין בו. התראת ספוילר: אנשים בדרך כלל לא מתעניינים בתוכן שיכול להיחשב כלא רלוונטי או באיכות נמוכה.

המשמעות של "איכות" יכולה להשתנות בהתאם לפלטפורמה. למרות שאולי תרצו להשתמש במצלמה מתקדמת עבור התוכן שלכם באינסטגרם, כמעט בוודאות תצלמו את סרטוני הטיקטוק שלכם במכשיר נייד. איכות היא בעצם התאמת התוכן שאתם יוצרים לציפיות מהפלטפורמה. נצלו את היתרונות של תכונות כמו מדבקות וצלילים כדי להפיק את המירב מכל כלי חברתי.

2. קיימו את ההבטחה שלכם

קליקבייט הייתה בעיה אמיתית בימיה הראשונים של המדיה החברתית. כתוצאה מכך, כל הפלטפורמות אימנו את האלגוריתמים שלהן למעשה להמעיט בלהבליט תוכן שנראה מטעה או ספאמי.

ודאו שהכותרת, הכיתוב וההאשטאג שלכם מדויקים וברורים, ובעיקר ברורים לאן הם מובילים.

3. הבינו את הטרנדים

נושאים פופולריים גורמים לאנשים לגלול ולהיות מעורבים, כך שהפלטפורמות החברתיות רוצות להציג יותר מהתוכן הזה.

אתם לא רוצים לקפוץ על כל טרנד שמגיע. אבל אם צץ משהו עם פוטנציאל אמיתי להתיישר עם המסרים של המותג שלכם, כדאי לשים עליו כמה מהמוחות שהכי מבינים בסושיאל שנמצאים בעסק שלכם. השתמש בכלים כמו Google Trends כדי לראות מה מגמתי באינטרנט באופן כללי, בפודקאסטים ובתוכניות האזנה חברתית כדי להבין מה קורה התחום שלך באופן ספציפי.

4. דעו מהם הזמנים הטובים ביותר להעלאות פוסטים

רבים מהאלגוריתמים כוללים רלוונטיות ומעורבות מוקדמת כאותות דירוג מרכזיים. זה אומר שאתם צריכים לדעת מתי הקהל שלכם צפוי להיות מקוון ולעסוק באופן פעיל בכל פלטפורמה חברתית.

להמלצות כלליות, עיינו בפוסטים על הזמנים הטובים ביותר לפרסום בכל רשת חברתית. אבל זכרו שמדובר בהמלצות כלליות ולא ספציפיות עבור הקהלים שלכם.

5. עודדו תגובות, שיתופים ושמירת פוסטים

כפי שאמרנו זה עתה, מעורבות, במיוחד מעורבות מוקדמת – היא אות דירוג מרכזי עבור כל האלגוריתמים של המדיה החברתית. דרך קלה להשיג יותר מעורבות היא פשוט לבקש זאת.

אנחנו לא מציעים לכם להפציר בעוקבים לעשות לייק או לשתף את הפוסטים שלכם. במקום זאת, צרו תוכן שמעודד באופן טבעי עוקבים לעסוק בו, הן עם התוכן שלכם והן אחד עם השני.

אחת הדרכים המנוסות והאמיתיות לעודד מעורבות היא לנהל תחרות מדיה חברתית. אבל, כמובן, אתם לא רוצים לנהל תחרות בכל פוסט.

דרך מצוינת נוספת להגביר את המעורבות היא לשאול שאלה או להתחיל דיון.

כאשר אתם יוצרים תוכן אינפורמטיבי במיוחד, שאנשים יכולים להרוויח ממנו, עודדו את העוקבים לשתף עם אחרים שיכולים להפיק תועלת מהמידע, או לשמור את הפוסט לעיון עתידי משלהם.

6. ערכו ניסויים (ממש הרבה)

העבודה עם האלגוריתמים של המדיה החברתית היא קצת מדע, קצת אמנות וקצת קסם. למרות שאנו יכולים לתת לכם טיפים שיעזרו לשלוח את האותות הנכונים לאלגוריתמים, אין נוסחה אחת להצלחה.

זה אומר שאתם צריכים לנסות דברים חדשים, לראות מה עובד ולחדד את האסטרטגיה שלכם לאורך זמן. כל אנשי השיווק הדיגיטליים הטובים מכירים את המנטרה "תמיד בבדיקה". זו הדרך האמיתית היחידה ללמוד מה עובד כרגע, עבור המותג שלכם, בזמן אמת.

ואל תתנו לרעיון של הפעלת ניסויים מסובכים להרתיע אתכם – בדיקה לא חייבת להיות מסובכת. ניק מרטין, ראש צוות הקשבה ומעורבות חברתית ב-Hootsuite שיתף כמה עצות נהדרות שאפילו למשווקים מתחילים בסושיאל יהיה קל לעקוב אחריהן:

"רשום הערות כשאתה גולש בפיד הראשי של כל רשת שבה אתה נמצא: איזה סוג של תוכן אתה רואה משותף? באילו פוסטים יש עניין רב? הפוסטים הפופולריים האלה שאתה רואה מוזנים לך על ידי האלגוריתם של אותה רשת ואלו סוגי הפוסטים שאתה צריך לשקול לקחת מהם השראה. באינסטגרם, זה יכול להיות Reels, בטוויטר אולי מדובר בפוסטים ללא קישורים. בדוק סוגים שונים של תוכן ועקוב אחריהם כדי לראות אילו מהם מקבלים את טווח ההגעה והמעורבות הרבים ביותר. הפוסטים עם הביצועים הטובים ביותר יהיו סוגי התוכן ש 1. מועדפים על ידי הקהל שלך ו-2. יהיו מועדפים על ידי האלגוריתם."

7. העלו יותר סרטוני וידיאו

פלטפורמות חברתיות נוטות חזק לסרטוני ווידאו. פרסום תוכן וידאו מיישר את האסטרטגיה החברתית של המותג שלכם עם הכיוון אליו הפלטפורמות הולכות.

במיוחד, פלטפורמות Meta מספקות הזדמנויות רבות לשימוש לגילוי תוכן וידאו קצר (כלומר, Reels) ממותגים ויוצרי תוכן שהם לא עוקבים אחריהם. רילס הם דרך חשובה להגיע למשתמשים חדשים ולשלוח אותות רלוונטיות לאלגוריתמים.

קרדיט: https://blog.hootsuite.com/social-media-algorithm/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.