הנעה לפעולה
הכתבה הבאה תעשה לכם סדר בכל מה שנוגע לשיווק נכון, ולא נכון.
תחילה, ודאו שלכל מסע פרסום שאתם משיקים יש את הסיכוי הגבוה ביותר להצליח, זאת על ידי שינוי אחד פשוט באופן שבו אתהם ניגשים לצורת השיווק שלכם.
כמה מדהים תרגישו אם כל מסע שיווק שתשיקו יקבל בדיוק את התוצאות הרצויות ואף מעבר לזה?
הבעיה היא, ששום דבר בשיווק אינו בטוח – והתחום משתנה כל הזמן – מה שעלול להקשות על ההקרנה והניבוי של תוצאות המאמצים שלנו.
למרבה המזל, יש תהליך פשוט שבו אפשר להשתמש כדי להגדיל באופן דרמטי את הסיכויים שהשיווק שלכם יצליח.
זו הדרך להבטיח את הניצחון השיווקי שלכם בכל פעם מחדש:
אתם מבזבזים את תקציב השיווק שלכם לחינם
שיווק נתפס לעתים קרובות כהימור: "האם זה יעבוד? מי יודע! בואו ננסה את זה ונגלה."
חלק מהמשווקים מתייחסים לביצועי עבר או לעובדה שלמתחרים שלהם זה עובד, כהוכחה שדברים עובדים, וטוענים, "זה תמיד עבד עבורנו בעבר." או "אם המתחרה עושה את זה, זה חייב לעבוד!"
כתוצאה מכך, ארגוני שיווק מבזבזים מיליוני דולרים בשנה על רעיונות מטורפים, מטופשים וגאונים כאחד. למעשה, רוב מאמצי השיווק לא מצליחים לספק את הציפיות, התוצאות וההכנסות להם ציפו.
כאשר כל יוזמה שיווקית כלשהי נופלת, ישנם שלושה תחומים גדולים שבהם מתבצע בזבוז:
תקציב
שיווק זה לא זול. קמפיינים רבים דורשים השקעות משמעותיות. כישלון בהשגת החזר ROI חיובי לא רק משפיע לרעה על המאזן – הוא מקשה על המשא ומתן העתידי על תקציבים.
מאמץ
קיבולת היא אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור צוותי שיווק, והשקעת מאמצים על שיווק שאינו מניב תוצאות הוא אחד מהמשאבים שהכי מתבזבזים.
זמן
הזמן המושקע בביצוע השיווק הוא עלות שקופה. אתם לא יכולים לקבל אותו בחזרה ולעתים קרובות זו ההשקעה היקרה ביותר.
שיווק לא חייב להיות משחק ניחושים. אתם יכולים להבטיח שלכל מסע פרסום שאתם משיקים ולכל דולר שאתם מוציאים יש את הסיכוי הגבוה ביותר להצליח על ידי שינוי אחד פשוט באופן הגישה לשיווק שלכם.
אז איך תוכלו להבטיח שהשיווק שלכם יצליח בכל פעם?
"תמדוד פעמיים, תחתוך פעם אחת".
שמעתם את הפתגם העתיק בעבר: "למדוד פעמיים, לחתוך פעם אחת"?
צוותי שיווק רבים שוכחים זאת, או מתעלמים מכך – כי הם המומים וממהרים לסיים עם המשימה, לסיים את כל המשימות ולהשיק את הקמפיין.
לפני השקת קמפיין (או כל יוזמה שיווקית אחרת), ישנו שלב אחד מכריע שרוב צוותי השיווק מדלגים עליו, מתעלמים ממנו או אפילו לא מודעים לו: אימות הנתונים.
אימות הוא התהליך בעל הערך הבלתי מנוצל ביותר בכל צוותי השיווק הגלובליים שאיתם עבדתי. צוותי השיווק המצליחים ביותר, מאשרים את השיווק שלהם לפני שהם משקיעים כמויות משמעותיות של זמן, מאמץ ותקציב.
אימות הוא מושג נפוץ בעולם הסטארט-אפים שבו, לפני השקת עסק חדש, אתם אוספים משוב מלקוחות פוטנציאליים כדי לאמוד את רמת העניין והתגובה הצפויה.
ואתם יכול לעשות את אותו הדבר עם השיווק שלכם! וכדאי לכם מכמה סיבות:
- לא יקר, מהיר וקל לביצוע.
- חיסכון בזמן, כסף ומאמץ.
- חברות רבות בעולם הבינו ממזמן שזו הדרך הטובה ביותר ופועלות כך.
הנה כמה דוגמאות מעשיות כיצד תוכלו לאמת את השיווק שלכם:
הסיפור המטורף (והאמיתי) על TripAdvisor
כאוהבת טיולים מושבעת, אני מעריצה ענקית של TripAdvisor – אחד מאתרי הטיולים הגדולים בעולם. והגישה שלהם לאימות כל כך פשוטה, מטורפת לחלוטין וגאונית לחלוטין.
ככה זה עובד:
אם TripAdvisor רוצה להוסיף פיצ'ר או תכונה חדשה לאתר האינטרנט שלהם, הם לא ישר מתחילים לבנות אותו. במקום זאת, הם מוסיפים קישור לאתר עבור הדף החדש… אבל הקישור לא הולך לשום מקום.
למעשה, אם תלחצו על הקישור, הוא יציג שגיאה. ואז הם מחכים ורואים כמה אנשים לוחצים על הקישור.
אם הרבה אנשים לוחצים עליו, המטרה הושגה! זה אומר שאנשים מתעניינים, אז אפשר להתקדם במשימה.
אם רק כמה אנשים לוחצים עליו, זה כנראה אומר שאנשים לא מאוד מתעניינים בפיצ'ר, אז בואו לא נבנה את החלק הזה באתר.
אתם בטח חושבים כעת מה שאני חשבתי כששמעתי את זה לראשונה-
למה שתוסיף קישור שבור לאתר שלך שמציג שגיאה כשלוחצים עליו?
TripAdvisor בדקו זאת וגילו שכאשר אדם רואה את דף השגיאה הזה, הוא מניח שזו הייתה בעיה בצד שלו (האינטרנט או המחשב שלו) – לא בעיה באתר TripAdvisor. כך שגם אין השפעה שלילית על TripAdvisor, וגם הם עדיין מקבלים תובנה חשובה לגבי מה אנשים מתעניינים. גאונות.
אם TripAdvisor יכולים לעשות את זה, גם אתם יכולים.
3 שלבים לאימות השיווק שלכם
נקודת האימות היא לקבל משוב במהירות, לחזור ולצבור ביטחון בתוצאות הצפויות בהמשך. יש רק שלושה שלבים וכולם קלים לביצוע ואינם דורשים הרבה זמן או כסף:
שלב 1: שאלו שאלות
אם אתם רוצים משוב, אתם צריכים לשאול מישהו. הכי קל לשאול את הלקוחות האידיאליים שלכם מה הם חושבים, אבל זה לא מתאים לכולם, אז אל תדאגו אם אתם לא יכולים לגשת ללקוחות האידיאליים שלכם. דברו עם זרים, שאלו את הקולגות מהתחום או אפילו את בן/בת הזוג שלכם.
אתם יכולים לשלוח דוא"ל לרשימת התפוצה שלכם, לפרסם בחשבונות הרשתות החברתיות שלכם, להריץ סקר או אפילו להוציא קצת כסף על פרסום בתשלום כדי לקבל משוב. זה לא משנה את מי או איך אתם שואלים; מה שחשוב הוא שאתם שואלים מישהו משהו!
מה שאתם שואלים בהכרח גם יהיה תלוי במה שאתם מאמתים. הדרך הטובה ביותר להעלות שאלות טובות היא לדמיין את התגובות האפשריות שאתם עשויים לקבל וכיצד תשתמשו בהן כדי לעדכן את השיווק בהתאם.
שלב 2: סקרו ומדדו
לאחר שמצאתם כמה אנשים ושאלתם אותם את השאלות שלכם, הגיע הזמן לסקור את התגובות.
האם אנשים הגיבו באופן חיובי או שלילי? מה הם אמרו? מה היו הדפוסים הנפוצים שחזרו על עצמם?
מה היו הנקודות הטובות ביותר והרעות ביותר? האם היו דגלים אדומים שצריך לטפל בהם?
בדרך כלל עדיף לנתח את התגובות ורק לאחר מכן לקיים דיון קבוצתי עם הצוות, כדי לראות אילו תובנות אתם יכולים לקחת מהם.
שלב 3: החליטו
עכשיו, כשיש לכם כמה תובנות, הגיע הזמן להחליט מה לעשות בקשר אליהם. כיצד עליכם לגשת לזה?
זה נדיר שאתם צריכים לבטל קמפיין שלם, אבל זה לא משהו שלא קרה בעבר. פעמים רבות שלב זה עוסק יותר בחידוד ובשינויים קטנים שדוחפים את הקריאייטיב או את הקמפיין בכיוון הנכון.
הפכו את השיווק שלכם לחסר תקלות ככל שאפשר
אימות הוא המפתח להבטחת הצלחת השיווק שלך. על ידי שיתוף הקהל שלכם לפני שתשקיעו זמן, מאמץ ותקציב משמעותיים בקמפיין, תוכלו למנוע טעויות יקרות, לחסוך משאבים יקרי ערך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.
אז לפני שתשיקו את הקמפיין הגדול הבא שלכם, בדקו את הנושא עם הקהל שלכם. תופתעו ממה שתלמדו והתוצאה תהיה טובה ומועילה הרבה יותר.
זכרו- ככל שתבדקו יותר, תלמדו יותר. וככל שתקבלו יותר אימות, כך השיווק שלכם יפיק יותר הכנסות ותוצאות.
קרדיט: https://martech.org/how-to-guarantee-your-marketing-wins-every-time/