הנעה לפעולה
בואו נריץ קדימה לעתיד
זה הרבה פחות מפחיד מאיך שזה נשמע…
הקשבנו לפודקסט של 'המנגל' בו מדברים על ידיעות פרסומיות ושיווקיות מהעולם, הרבה מנהלי שיווק, הרבה פרסומאים, הרבה כיף. נהנינו להקשיב וללמוד על מהלכים יוצאי דופן מסביב לעולם. וכמובן, להבין לאן עולם השיווק והפרסום העתידי הולך להגיע ממש עוד רגע.
שנתחיל?
תחילה, נדבר על המותג העולמי טריניטי, על הערך המוסף שלו ועל מושג שחשוב שנכיר.
כיום, חברות קוסמטיקה מסביב לעולם מראות מודל יופי מעט לא הגיוני לנשים מבוגרות. נשים צעירות מדגמנות קרמים של אנטי אייג'ינג, נראות מושלמות ובעלות עור חלק, ללא פגמים.
המותג טריניטי, מותג ביוטי וקוסמטיקה הוא קצת שונה בנוף, הוא משתמש רק ב UGC (מיד תבינו מה זה), הוא פונה לנשים באזורי הגילאים 50-65, אפשרויות המשלוח שלו הן יוצאות דופן וסופר מהירות. בקיצור, המותג עושה עבודה מעולה! כנראה שזו הסיבה שהוא כל כך מצליח…
ועכשיו למעט פרטים–
UGC– "תוכן מבוסס משתמשים" (באנגלית: User Generated Content) הדבר החם ביותר בעולם השיווק. המושג מתייחס לכך שאתם הופכים את הלקוחות האמיתיים שלכם לפרנזטורים- ליצר תכנים שאתה תוכל להשתמש בהם בעצמך.
היתרונות של תוכן מבוסס משתמשים הוא גם החשיפה שממנה נהנות הפרנזטוריות וגם הייחוד והאותנטיות שזה נותן למותג, אשר מתכתבת עם המאבק בשלמות שקורית מסביב לעולם היום.
הערך המוסף
מעבר לדוגמניות שהן הצרכניות הכי גדולות של המותג, המשלוחים המהירים והאותנטיות, טריניטי יוצר באמת חיבור ותחושה של הלקוחות שהמותג שינה את החיים שלהם, הוא עושה שינוי אמיתי בעולם, ועל כך הן חבות לו את חייהן. זה בדיוק מה שהופך עוד מותג, למותג על שלא מפסיקים לדבר עליו.
כמה מהלכים מעניינים שקרו לאחרונה
- המהלך של מאסטרקארד העולמית-
ה CMO של מאסטרקארד העולמית סיפר על הבעיה שיש כיום בחוויה החושית, הפיזית.
דעתו היא שאם יש מותג שלא תופס את הלקוחות שלו בכל מימד חושי הוא בבעיה גדולה, וזה תקף כמובן גם לעולם הדיגיטל. הוא הוביל מהלך מעולה בו החברה מייצרת מוצר פיזי, 2 בשמים-
זה אמנם נשמע קצת לא ברור ואפילו ומוזר, אבל הם פתחו פופ-אפים של המוצרים הפיזיים והרעיון שעומד מאחורי זה הוא בעצם להוציא סט מוצרים שיהיה נגיש לכולם, בדיוק כמו מאסטרקארד. בנוסף, הכרטיס הוא לא חוויתי, הוא פיזי. אבל כשאתה קונה איתו בושם, שהוא יותר חוויתי, מראה שדרך הדבר הפיזי אתה גם חווה חוויה. לכן, זה מהלך מעולה אבל שנוי במחלוקת, הרי הכרטיס נחשב מוצר 'בינוני' ובושם נחשב יותר קלאסי. אם מותג יוקרתי יותר כמו נניח טסלה, היה עושה את המהלך הזה, זה היה נשמע יותר הגיוני.
יתכן שבמהלך הם רצו לבדוק איך מאסטרקארד נתפס. כיום תשאל אנשים ברחוב והם כנראה יענו לך שזה כרטיס אשראי רגיל, לא יותר מבינוני. עוד מוצר צריכה.
- המהלך של חברת רוקו-
ישראלים בקושי מכירים את המותג כי הוא פועל בעיקר באסיה ובמדינות מעט מרוחקות, אבל רוקו זו חברה של שירותי סטרימינג, מעין סוג של נטפליקס. החכמה היא שאתה יכול לצרוך אותם בכל מכשיר וכל צורה, ויש להם תכנים של הכל מהכל, סאונד, פודקאסטים, סרטים ועוד. הם עשו מהלך מטורף עם וולמארט העולמית.
כל המהלך הוא שאתה יכול ללחוץ על כפתור ולקנות משהו תוך שניה באמצע צריכת התוכן, החשבון שלך הוא סוג של אי קומרס שמחובר לתוכן, אתה לוחץ אוקיי וממשיך בצריכת התוכן. כרגע זה במודעות שרצות תוך כדי צריכת התכנים אבל השלב הבא הוא מוצרים מוטמעים בתוך התוכן עצמו, עליו אתה תלחץ ותרכוש אותו במהלך הקנייה.
זה יאלץ את התפיסה של מותגים ועולם השיווק וvפרסום להש,נות. ההסתכלות על תוכן תשתנה, אתה תצרוך פרסומות כי אין לך ברירה, וגם תהיה הבנה שמבצעים, הנחות, ופופ אפים לא יעבדו יותר, זה יהיה בתוך הפרצוף שלך, אם תרצה תקנה ואם לא תלחץ לא ותמשיך בשלך.
- המהלכים של הסדרה STRANGER THINGS לקראת העונה האחרונה שעלתה-
צוות הסדרה פעל בכמה מישורים וכמה דברים שעשה הובילו לתוצאות שונות. תחילה, הם החליטו לעבור בכ 20 ערים מרכזיות בעולם ולהקרין על בניינים חשובים את הטריילר של העונה החדשה. לא מהלך שמאוד עבד, אבל מאוד עשה באז.
בנוסף,נטפליקס עשו מהלך שהשפיע על הסדרה (אל דאגה- מיד נרחיב עליו), הם חילקו את הסדרה לשני חלקים, וגרמו לציפייה אצל הצופים לקראת החלק השני. החלק השני הוא עם שני פרקים אחרונים, ארוכים יותר ומותחים הרבה יותר, הם יהיו הפרקים המשמעותיים והאחרונים של העונה ולכן החלק הראשון עשה בילד אפ מטורף לקראת החלק השני.
והדבר השלישי והחשוב ביותר- שגרם לבאז הגדול ביותר בסדרה הוא השיר. בעונה הרביעית בפרק 4 הם הביאו מהארכיון שיר ישר מאוד של קייט בוש שיצא לפני 37 שנים, ואז הגיע בסך הכל למקום השני בבריטניה. הם הכניסו אותו לחלק המרגש ביותר של הפרק ושל העונה בכלל (בלי ספויילרים אל תדאגו), ושברו את הרשת.
השיר נבחר לככב בכל המצעדים בכל העולם- ספוטיפיי, טיקטוק, אפל מיוזיק, יוטיוב, אמריקה, בריטניה, כל מקום שתרצו- הוא שם, בראש הרשימה! מעבר לפרסום המטורף שזה נתן לקייט בוש מחדש, זה גרם לאנשים להתרגש, וללחוץ על השיר שוב ושוב מההתרגשות שנגרמת להם, כשהם נזכרים בקטע המצוין. והחלק הטוב ביותר? הבאז שנהיה הביא אנשים חדשים, שלעולם לא צפו בסדרה, להתחיל לצפות בה, רק כדי להבין על מה כולם מדברים!
מה שאומר לנו שבסופו של דבר, כשלוחצים לאנשים על הרגש- הם מתרגשים ומודים לנו על כך. כי זה מה שהם רוצים.
- המהלך שנטפליקס עתידה לעשות, תתכוננו-
אז כפי שסיפרנו לכם, נטפליקס החליטה לפצל לשני חלקים שונים את הסדרה 'דברים מוזרים' וכנראה שכך היא תפעל מעתה והלאה. רשת הסטרימינג העולמית הבינה שכמו שכנותיה HBO, דיסני + אמאזון פריים ועוד, גם היא צריכה להתיישר, ולהפסיק לשחרר תכנים ברצף.
הסיבה שהיא עושה את זה היא בעיקר כי ענקית הסטרימינג מבינה שמאוד קשה לשמור על מתח כשכל הסדרה יוצאת בבת אחת, זו שיחה של יום, יומיים, שבוע. ואז זה נגמר. לא כמו בשאר החברות שגורמות לשיח מתמשך על סדרה אחת.
בנוסף, נורא קשה לעמוד בקצב של ייצור התכנים. ככל שאנשים מסיימים תכנים מהר יותר, הם דורשים עוד ועוד תכנים, בקצב שקשה לעמוד בו. זה גורם גם למרמור ורגשות טינה כלפי החברה, וגם להפסדים ענקיים של נטפליקס.
- יוטיוב שורטס, שמעתם על זה?
זו התגובה של יוטיוב לרילס באינסטגרם, הם מנסים להילחם בה וכעת יצאו עם מהלך חדש שנשמע די מגניב.
טרנד חדש של מותגים קטנים- היות שלמותגים קטנים אין כסף לשכור משפיענים ברמה בינלאומית, הם מתחילים לשכור שחקנים, כאלה שיש להם כריזמה, הם יכולים לשכנע את הקהל לקנות את המוצר שלי.
החברה בעצם משלמת לו כל חודש משכורת לא גבוהה ולא קבועה, והוא בתמורה מייצר לי תכנים שאני מביא לו.
זה כמו לקחת פרזנטור אבל בעצימות גבוהה יותר, זה גם עוזר לשחקן להתפרסם וגם למותג לקבל לקוחות חדשים על ידי תשלום הוגן. זה פיתרון נגיש, נוח וקל למי שאין יכולת להביא את הטופ של הטופ. זה גם איום על משפיענים כיום, שדורשים סכומי עתק וצריכים כעת לעבוד קשה יותר כי התחרות תגדל.
ועכשיו, בואו נסכם-
קודם כל, אנחנו כאנשי שיווק, דיגיטל ופרסום חייבים להסתכל קדימה ולהיות תמיד עם יד על הדופק, לדעת אילו טרנדים חדשים מתחילים, אסור לנו להיתקע ולהתרגל.
עוד דבר חשוב לזכור הוא שפנייה לרגש היא תמיד הטובה ביותר. היא תמיד המשפיעה ביותר. אנשים תמיד יעדיפו להתרגש ולהיזכר בדברים שעושים להם נעים בלב. תמיד.
עוד דבר שחייב לעשות ופשוט אסור לוותר עליו- צריך להבין איך הלקוחות שלי פועלים בתקופת הזמן הזאת. איך הראש שלהם עובד, למה הם מצפים, מה הם רוצים, איך הם צורכים? המשלוח הכי חשוב להם? הנראות? המחיר? ההשראה?
אם אתם מבינים את הדנ"א של הלקוח שלכם כבן אדם, לא כלקוח פרטי, איך בן אדם פועל ב2022, לא משנה גיל נראות או אזור בארץ, היא זו שצריכה להפעיל אתכם.
אז איך ייראה עתיד השיווק?
כנראה שהמהלכים שדיברנו עליהם יתפסו בחלקם, וחלקם גם לא. אבל בשורה התחתונה- אי אפשר לדעת.
הדבר החשוב ביותר שחייבים לזכור כל הזמן הוא שאסור לקדמה לתפוס אותנו לא מוכנים. אנחנו צריכים תמיד להיות עם יד על הדופק, צעד אחד קדימה.
אנחנו כבר מוכנים, ואתם?
אהבתם? נשמע לכם טוב?
נשמח לתת מידע נוסף ולשמוע דעות נוספות כאן >>